att göra livet lite mera grått...

bild från Mäklarhuset
Jag fastnar jämt för bilder liknande denna ovan. Svart, vitt, grått, och trä i en skön blandning. Grafiskt  på lite bohemvis, för helt grafiskt och minimalistiskt är inte riktigt min stil. Jag tänker mig att ett hem i den stilen inte upplevs som lika stökigt som vårt har en tendens till. Dock har jag väldigt svårt att få till att ha det som ovan i mitt eget hem. Dels för att jag nog är lite rastlös som person och typ hinner tröttna på en stil innan jag ens fått till den helt ut. Jag har väl kanske något som skulle kunna diagnoseras som "inredningsschizofreni". Helst hade jag haft minst tre olika hem som jag skulle kunna inreda i helt olika stilar.

Bild: Aftonblandet blogg

Bild hittad via Pinterest här

























En anledning till varför jag älskar mitt jobb som inredningsstylist, då man arbetar med ett hem fullt ut i några dagar och får då möjligheten på ett helt annat sätt att slutföra en stil OCH arbeta med helt olika stilar. Man kommer dit känner efter vad hemmet har att erbjuda, plockar bort det som inte förstärker det tänkta uttrycket och går sedan hem till lagret och plockar med sig möbler och inredningsdetaljer som förstärker den tänkta känslan ytterligare och slutför sedan allt till perfektion. 

Sedan är man inte där och bor i disken som hamnar i diskhon eftersom diskmaskinen är full och ingen har plockat ur den, eller alla de där leksakerna som ligger överallt och lyser så färgglatt och gör ont under tån och låter trots att man inte är i närheten av dem och alla handdukar som ligger över hallgolvet för att inte hallmattan ska bli dyblöt av vagnshjulen efter promenaden och T:s kläder som av någon märklig anledning alltid hamnar över stolsryggen på någon stol nere i matrummet och INTE uppe i garderoben. Mina små projekt tycker jag knappast är värda att nämna i sammanhanget-de är ju så små

Bild via Pinterest ConceptbyAnna
, nu jobbar jag stenhårt på att försöka få till den där gråa stilen. Jag tänkte börja med att inhandla textilfärg och färga alla gamla handdukar svarta alternativt antracitgråa så att i alla fall dem smälter in i golvet och syns lite mindre. Och så får det kanske bli en svag blå nyans som komplement, de flesta av T:s skjortor som hänger överallt är blå och så har han alltid jeans så...

Kommentarer

Populära inlägg