lite egentid i tidningshyllan...

Har ni sett den där reklamen (Coops?) där mamman sätter sig bland kaffepaketen och har lite "egentid". Så kände jag mig idag när jag för en gångs skull var och handlade med en däckad bebis efter babysimmet. Med en vaken bebis har man hjärtat i halsgropen och kan knappt lämna kundvagnen eftersom Lillan ena sekunden slänger sig efter nåt åt ena hållet, i andra står upp på den lilla sittdelen i vagnen och den tredje vill hon inte sitta alls utan hänga på höften och att stå vid barnmatshyllorna innebär ett enda stoort Mmmmm-ande och så kräver hon att få en fruktsmoothie att mumsa på. Så idag njöt jag av lugnet av en sovande bebis i babysittern och unnade mig lite egentid vid tidningshyllan.  Blev stående där och tjuvkikade i lite inredningstidningar en stund och i typ vartenda tidning fanns denna tapet...
Ferm Living harlequin-tapet i mint

Jag minns inte vart jag såg den först-antagligen på någon blogg någonstans- och kom på mig själv så sent som igår kväll att ligga och klistra in den på en utav sovrumsväggarna inne i mitt huvud (det rum som senare ska blir barnrum/ arbetsrum), och addera lite mintfärgade lampor och andra attiraljer. Tycker den här mintiga färgen passar så väldans bra till mörka träslag och jag har sedan länge en idé om att använda gamla mörkbruna byrålådor som har stått ute i några uthus hos farfar till förvaring i arbetsrummet. Väntar bara på tillgång till rum. 

Har även köpt lite kläder till Lillan på senaste klädpartyt i denna mintiga färg och tänkte väl att jag kunde matcha kläderna lite. Dessutom har den ju lite cirkustema över sig, men efter min stund i tidningshyllan tröttnade jag litegranna på den. Kändes redan gjord, så jag kanske bara behåller färgen och gör någonting av den...

Kommentarer

  1. Hej!
    Tack för ditt stöd och fina ord hos mig, det värmer.

    Älskar den tapeten, Ferm living gör mycket fint!

    Kram och ha en bra dag =))
    Catta

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg