barndomsminnena kommer tillbaka...



Det var ju några veckor sedan nu, men då för ett tag sen hade vi långväga besök av kära gäster. Först kom min kära barndomsvän med hela sin familj och Lillskruttan fick ännu fler fina presenter. 



och så såg Tommy de där första små laxarna utanför fönstret och var tvungen att springa ut och testa spöt. Och i köksfönstret stod tre små sötnosar och kollade vad som hände på säkert och tryggt avstånd ifrån forsmonstret.


De här bilderna påminner så mycket om de jag har i mitt eget fotoalbum från när jag var liten. Det fattas en person då, för vi var fyra. Jag, min lillebror, min barndomsvän och hennes storasyster var alltid tillsammans när vi var små. Grannbarn där deras hus var lika välbekant som vårt eget. En extra familj. Vi lekte Barnen i Bullerbyn och Vita och Röda rosen, sov över  på varandras höskullar, tiggde godis av granntanter och farbröder, rensade upp skräp från skogen, byggde kojor, badade, cyklade på lååånga äventyr och lekte cowboys och indianer med systrarnas små tålmodiga ponnysar och solen sken jämt:) ...såklart! 


 ...och regnade det så gjorde det inte så mycket då gjorde vi bara av med energin inomhus istället- till våra mammors förtret.


och energi finns det gott om även i våra avkommor, som alltid är bra att springa av sig innan man ska sätta sig i en bil och sitta still i flera timmar.


Och tänka sig för ett år sedan blev lilla Ronja stor, och den där dockan som hon tyckte att lilla bebisen Alva var har nu blivit så stor att hon lärt sig pussas hon också ...

(Bilder tagna för ett år sedan på besök hemma i byn.)

...och gå!  

tiden går så fort...

Kommentarer

Populära inlägg